Usein kysyttyjä kysymyksiä koronapandemiasta

Olemme saaneet Hetaan todella paljon kysymyksiä, miten työnantajien tulee toimia koronapandemian aikana ja miten henkilökohtainen apu voi jatkua turvallisesti. Kokosimme tälle palstalle usein kysyttyjä kysymyksiä työnantajamallista ja koronapandemiasta.

Usein kysyttyjen kysymysten palstaa on päivitetty viimeksi 26.6.2020 klo 10.42. Päivitetty päivämäärät ajan tasalle lomautusta koskeviin kysymyksiin.

Koronapandemiaan liittyvät kysymykset ovat ruuhkauttaneet myös HetaHelp-neuvontapalvelumme. Toivomme, että tutustutte näihin vastauksiin ennen yhteydenottoa HetaHelpiin. Näin mahdollisimman moni vaikeimpien kysymysten kanssa kamppaileva saa tarvitsemansa avun. HetaHelp on auki normaalisti ja teemme parhaamme, että voimme auttaa teitä kaikkia apua tarvitsevia.

Huomioikaa, että vastukset on koottu nykyisten tietojen ja viranomaisohjeiden mukaan. Palstaa päivitetään, mutta koronavirustilanteessa on tullut muutoksia äkillisesti ja nopeat muutokset ovat tulevaisuudessakin mahdollisia. Suositeltavaa on siis seurata esimerkiksi THL:n tiedotusta. Myös osa kunnista on tehnyt omia ohjeita, eli kannattaa tarkistaa oman kunnan nettisivuilta löytyvät tiedot.

Tästä linkistä pääset Hetan koronasivulle.