Rekisteröityminen neuvontapalveluiden käyttäjäksi

Heta-Liiton neuvontapalveluiden käyttäminen edellyttää rekisteröitymistä neuvontapalvelun käyttäjäksi, koska neuvontapalveluiden yhteydessä käsitellään asiakkaiden henkilötietoja.

Mitä rekisteröityminen tarkoittaa

Heta-Liitto toimii kyseisten henkilötietojen osalta rekisterinpitäjänä. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä ja käsittelyyn liittyvistä oikeuksistasi saat neuvontapalvelun henkilörekisterin rekisteriselosteesta.

Kaikilta Heta-Liiton neuvontapalveluita käyttäviltä henkilöiltä – sekä jäseniltä että kaikilta muiltakin – tarvitaan suostumus henkilötietojen käsittelyyn. Tämä on henkilötietoja koskevan lainsäädännön vaatima menettelytapa. Suostumus tietojenkäsittelyyn tarvitaan siltä kyseiseltä henkilöltä, joka ottaa yhteyttä neuvontapalveluun (esim. Hetan jäsen, henkilökohtainen avustaja, kunnan sosiaalityöntekijä).

Antamasi suostumuksen perusteella Heta-Liitto voi käsitellä seuraavia tietoja:

• Nimesi ja neuvonnan antamiseksi tarpeelliset yhteystietosi
  • Tieto siitä, oletko Heta-Liiton jäsen tai jäsenen edustaja
  • Syntymäaika
  • Tieto siitä, toimitko Heta-Liiton jäsenen puolesta, esimerkiksi edunvalvojan roolissa
  • Neuvontatapaukseen liittyvät tiedot, jotka toimitat itse Heta-Liitolle. Tällaisia tietoja voivat tapauksesta riippuen olla esimerkiksi tapahtumakuvaus ja tapahtumaan liittyvät asiakirjat
  • Mahdolliset muut neuvontatapaukseen liittyvät tiedot, jotka keräämme tämän suostumuksen perusteella muilta tahoilta. Ilmoitamme sinulle etukäteen, ennen kuin keräämme tietoja muilta tahoilta.

Rekisteröitymällä neuvontapalveluiden asiakkaaksi annat suostumuksesi siihen, että Heta – Henkilökohtaisten Avustajien Työnantajien Liitto ry voi käsitellä antamiasi tietoja neuvontapalveluiden toteuttamiseksi. Suostumus tulee antaa vain kerran, ellet välillä peru suostumustasi. Sinulla on koska tahansa oikeus peruuttaa henkilötietojesi käsittelyyn antamasi suostumus ilmoittamalla siitä kirjallisesti Heta-Liitolle joko sähköpostitse tai kirjepostilla:

Heta-Liitto, Tykistökatu 6 B, 20520 Turku
heta@heta-liitto.fi

Jäsenten rekisteröityminen neuvontapalveluiden käyttäjäksi

Hetan jäsenet voivat rekisteröityä neuvontapalveluiden käyttäjäksi tai perua rekisteröitymisen kirjautumalla omiin jäsentietoihinsa. Kirjautumislinkki ja ohjeet on lähetetty kaikille Hetan jäsenille sähköpostitse. Jos kirjautumisen kanssa on ongelmia, niin Hetan asiakaspalvelu auttaa: puh. 02 4809 2400 ark. klo 9-11, heta@heta-liitto.fi.

Jos et voi esim. apuvälineen epäsopivuuden vuoksi rekisteröityä neuvontapalvelun käyttäjäksi kirjautumalla omiin jäsentietoihisi, voit tästä tulostaa rekisteröitymislomakkeen paperille ja postittaa sen Hetan toimistoon: rekisteröitymislomake pdf-tiedostona – rekisteröitymislomake rtf-tiedostona

Huom.! Useimmat kesän 2015 jälkeen Heta-Liittoon liittyneet ovat rekisteröityneet neuvontapalveluiden käyttäjäksi samalla, kun ovat liittyneet Heta-Liittoon.

Muiden asiakkaiden rekisteröityminen neuvontapalveluiden käyttäjäksi

Kaikki muut kuin Hetan varsinaiset jäsenet rekisteröityvät neuvontapalveluiden käyttäjäksi alla olevalla lomakkeella. Suostumus tulee antaa vain kerran, minkä jälkeen voit käyttää neuvontapalvelua niin monta kertaa kuin on tarvetta. Jos haluat myöhemmin perua rekisteröitymisesi neuvontapalvelun käyttäjäksi tai muuttaa yhteystietojasi, niin voit tehdä sen ottamalla yhteyttä Hetan asiakaspalveluun: puh. 02 4809 2400 ark. klo 9-11, heta@heta-liitto.fi.

Jos et voi esim. apuvälineen epäsopivuuden vuoksi rekisteröityä neuvontapalvelun käyttäjäksi alla olevalla lomakkeella, voit tästä tulostaa rekisteröitymislomakkeen paperille ja postittaa sen Hetan toimistoon: rekisteröitymislomake pdf-tiedostona – rekisteröitymislomake rtf-tiedostona

Huom.! Hetan jäsenet eivät voi käyttää tätä lomaketta.