Jäsenmaksulaskut 2020

Heta-liiton jäsenmaksulaskut vuodelle 2020 on lähetetty 6.-7.2.

Kuvassa on liitutautulua muistuttavaa taustaa vasten kolme piirrettyä, pelkistettyä ihmishahmoa. Hahmot ovat oransseja ja harmaita.Jäsenmaksu kattaa jälleen koko vuoden ja turvaa aseman henkilökohtaisen avustajan työnantajana. Työehtosopimus on Hetan jäsenten keskeisin etu, ja vain Hetan jäsenet voivat noudattaa sitä kokonaisuudessaan.

Uuden työehtosopimuksen myötä Hetan jäsenyys on tullut taas entistä tärkeämmäksi: työehtosopimuksen muutokset tuovat työnantajien arkeen turvaa ja joustomahdollisuuksia. Työehtosopimus parantaa työnantajien työmarkkina-asemaa ja helpottaa työntekijöiden rekrytointia. Lisäksi uudessa työehtosopimuksessa on sellaisia joustomahdollisuuksia esim. työvuorojen suunnitteluun, joita ei ilman tätä työehtosopimusta olisi mahdollista tehdä. Työehtosopimus parantaa hetalaisten mahdollisuuksia elää itsensä näköistä elämää!

Työsuhteen ongelmatilanteissa jäsenet saavat liitosta apua. HetaHelp on kaikille avoin neuvontapalvelu, mutta jäsenet saavat sen lisäksi pidemmälle vietyä oikeudellista tukea esim. työsuhteen riitatilanteisiin ja kunnan toiminnassa ilmenneisiin ongelmiin.

Laskut lähetetty ensisijaisesti sähköpostilla

Jäsenmaksulaskut on lähetetty ensisijaisesti sähköpostilla. Jos et löydä jäsenmaksulaskua sähköpostistasi, tarkista myös roskapostikansio.

Lasku on lähetetty kirjepostilla niille jäsenille, joilla ei ole sähköpostiosoitetta Hetan jäsenrekisterissä tai jotka ovat nimenomaisesti pyytäneet laskun kirjepostilla. Kirjepostilla lähetetyn laskun pitäisi olla perillä viikon 7 aikana.

Suosittelemme, että jäsenet antaisivat jäsenrekisteriin sähköpostiosoitteensa. Sen myötä saa ajankohtaista tietoa työnantajuudesta ja työnantajavelvoitteiden hoitaminen helpottuu. Emme lähetä sähköpostia usein emmekä koskaan luovuta sähköpostiosoitteita eteenpäin. Samalla säästäisimme yhteisiä jäsenmaksutulojamme, kun kirjepostin lähettäminen vähenisi.

Alkuvuonna 2020 liittyneet jäsenet

Tammikuussa ja helmikuun alussa 2020 liittyneitä jäseniä on sovitusti laskutettu vuoden 2019 jäsenmaksun ja liittymismaksun perusteella (jäsenmaksu 70 € ja liittymismaksu 10 €), sillä varauksella, että lopullinen jäsenmaksu voi olla tätä pienempi tai suurempi. Nyt, kun jäsenmaksun suuruus on vahvistunut 5 euroa viime vuoden jäsenmaksua suuremmaksi, olemme lähettäneet alkuvuonna liittyneille jäsenille 5 euron laskun. Huomioikaa, että jäsenmaksu ja liittymismaksu ovat kaksi eri asiaa: liittymismaksu maksetaan vain liittymisen yhteydessä eikä sen suuruuteen tullut muutoksia.

Pahoittelemme ylimääräistä vaivaa uusille jäsenillemme! Tämä alkuvuoden kankeus johtuu siitä, että Postin lakko sotki valtuustovaaliemme ja sitä myötä valtuuston järjestäytymiskokouksen ajankohdan. Jatkossa laskutus sujuu yksinkertaisemmin.

Epäselvyyksiä jäsentiedoissa tai laskutuksessa?

Järjestöassistenttimme Tiia auttaa!
heta@heta-liitto.fi