Postin lakon vaikutus Hetan vaaleihin

Huom.! Lue uusi vaaliaikataulu tästä uutisesta!

Postin maanantaina 11.11.2019 alkava lakko vaikuttaa Hetan valtuustovaaleihin.

Posti tiedotti torstaina 7.11., että Postin lakko alkaa maanantaina 11.11. Lakko kestää tämän hetken tietojen mukaan kaksi viikkoa.

Hetan valtuustovaaleissa äänestäminen tapahtuu postitse. Äänestysaika 11.11. – 22.11. osuu valitettavasti juuri Postin lakon aikaan.

Lakko vaikuttaa vaalituloksen julkistamiseen

Teemme parhaillaan Postin lakon vuoksi korjauksia valtuustovaalien aikatauluun. Uudessa aikataulussa otamme huomioon Postin tiedotuksen siitä, kuinka kauan lakko kestää ja kuinka kauan se vaikuttaa kirjeiden perille viemiseen. Posti on luvannut päivittää lakon aikana häiriötilanteen verkkosivuilleen kaksi kertaa päivässä.

Lakko vaikuttaa siis siihen

• milloin äänestyslippujen pitää olla perillä Hetan toimistolla,
  • milloin äänet lasketaan ja
  • milloin vaalitulos julkistetaan.

Tiedotamme vaalien uudesta aikataulusta mahdollisimman pian täällä nettisivuillamme.

Jäseniltä toivomme, että tässä tilanteessa äänestysliput lähetetään mieluummin ajoissa kuin viimetippaan.

Valtuuston toiminnan aloittaminen

Postin lakon vuoksi tieto vaalituloksesta viivästyy. Valtuuston ensimmäinen kokous pyritään kuitenkin pitämään 11.1.2020. Se on tärkeää, jotta Hetan toiminta lähtee sujuvasti käyntiin heti vuoden alussa. Toivomme siis, että ehdokkaat varautuvat kokouksen pitämiseen tuona päivänä, vaikka vaalituloksen julkistaminen viivästyykin.

Lue lisää Hetan vaaleista vaalisivulla www.heta-liitto.fi/vaalit!