Postin lakon vaikutus Hetan vaaleihin – uusi aikataulu!

Hetan valtuustovaalien aikataulua muutetaan Postin lakon takia.

Postin lakko alkoi maanantaina 11.11. ja kestää tämän hetken tietojen mukaan kaksi viikkoa. Posti ja logistiikka-alan unioni PAU on viime päivien aikana tuonut esiin, että lakkoa voidaan vielä pidentää neljään viikkoon. Lisäksi olemme saaneet tietoomme, että kaikki äänioikeutetut jäsenemme eivät ole ehtineet saada äänestyslippua postitse ennen lakon alkamista. Näin ollen joudumme muuttamaan vaaliaikataulua vielä kertaalleen.

Hetan valtuustovaaleissa äänestäminen tapahtuu postitse. Muutamme vaaliaikataulua, jotta kaikki äänestysliput ehtivät tulla Hetan toimistolle lakosta huolimatta.

Punainen, piirretty huutomerkki keltaisella taustallaUusi vaaliaikataulu

• ääntenlaskupäivä ke 22.1.2020
  • vaalituloksen julkistaminen viimeistään pe 24.1.2020
  • valtuuston ensimmäinen kokous Tampereella la 1.2.2020

Tietysti myös äänestysaikaa pidennetään, eli odotamme äänestyslippuja toimistolle ääntenlaskupäivään asti. Jäseniltä toivomme, että tässä tilanteessa äänestysliput lähetetään mieluummin ajoissa kuin viimetippaan.

Pahoittelumme siitä, että vaalien aikataulua on jouduttu muuttamaan näin viime hetkillä. Teemme parhaamme, että uuden valtuuston kausi lähtee hyvin käyntiin Postin lakosta huolimatta.