Vinkkejä loka-marraskuun 2023 tapahtumiin

Olemme koonneet tähän artikkeliin loka-marraskuussa järjestettäviä tapahtumia, jotka saattaisivat kiinnostaa jäseniämme sekä esimerkiksi yhteistyökumppaneitamme.

Mukana on niin Heta-liiton kuin muidenkin tahojen järjestämiä tapahtumia, joista osa järjestetään verkossa ja osa paikan päällä.

Kaksi TES-webinaaria

Uusi henkilökohtaisia avustajia koskeva valtakunnallinen työehtosopimus on astunut voimaan. Työehtosopimuksen muutoksista ja soveltamisesta pidetään kaksi verkkokoulutusta.

Koulutukset järjestetään maanantaina 9.10. klo 10.00–11.30 (kaikille avoin) sekä torstaina 12.10. klo 16.00–17.30 (Heta-liiton jäsenille).

Maanantain koulutus on kaikille avoin. Siihen voivat osallistua Hetan jäsenet, hyvinvointialueiden vammaispalvelujen, palkkahallinnon ja avustajakeskuksen työntekijät sekä kaikki muut uudesta työehtosopimuksesta kiinnostuneet. Torstain koulutus on tarkoitettu vain Hetan jäsenille.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan.

Miten pitää kiinni hyvästä avustajasta? Ilmarisen webinaari 10.10.

”Suomessa on iso työntekijäpula, ja hoivatyössä hyvät työntekijät ovat kiven alla. Avain hyvien tekijöiden sitouttamiseen on huomioon ottavassa vuorovaikutuksessa. Samalla tulee varmistettua työntekijöiden työkykyisyys nyt ja tulevaisuudessa.

Tule mukaan koulutukseen kuulemaan lisää ja keskustelemaan muiden kanssa, jotka myös työllistävät avustajia. Pohditaan yhdessä haastavien tilanteiden ratkomista mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ja jaetaan kokemuksia sekä vinkkejä. Saat myös työkaluja hankalien, työkykyä uhkaavien tilanteiden sanoittamiseen ja hoitamiseen.”

Webinaari on suunnattu henkilökohtaisten avustajien työnantajille, ja se järjestetään Teamsissa 10.10.2023 klo 9.00–11.30.

Lue lisää täältä.

Henkilökohtaisen avun päivät

Henkilökohtaisen avun päivät järjestetään tänä syksynä uudenlaisella konseptilla. Ohjelmassa on kolme loka-marraskuussa järjestettävää webinaaria sekä Learning cafe -lähipäivä, joka järjestetään Helsingissä THL:n tiloissa.

Tapahtuman järjestävät Assistentti.info, Heta-liitto sekä THL. Tapahtuman puhujia ovat mm. Tapio Räty, Merja Mäkisalo-Ropponen, Päivi Hömppi ja Sanna Ahola sekä monet muut.

Ke 18.10. klo 14–16 webinaari

Ke 1.11. klo 14–16 webinaari

Ke 15.11. klo 14–16 webinaari

Ti 21.11. klo 9–15.30 Learning cafe -lähipäivä THL:n tiloissa, Mannerheimintie 166, Helsinki.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan.

Vertaistuen kahvitauot lokakuussa

Heta järjestää viikoittain Teamsin kautta vertaistuellisia kahvitaukoja. Noin kerran kuussa kahvitauoilla on ennalta päätetty teema, muilla kerroilla keskustellaan vapaamuotoisesti. Kaikki henkilökohtaisten avustajien työnantajat ovat lämpimästi tervetulleita kahvitauollemme ilman ennakkoilmoittautumista!

Loka-marraskuun aikataulut:

Ke 11.10. klo 16.30–18.00 Teema: vaikeiden asioiden ottaminen puheeksi avustajan kanssa
Ma 16.10. klo 11.30–13.00
Ke 25.10. klo 11.30–13.00
Ma 30.10. klo 13.00–14.30
Ma 6.11. klo 11.30–13.00
Ma 13.11. klo 11.30–13.00
Ke 22.11. klo 13.00–14.30
Ma 27.11. klo 13.00–14.30

*Aikataulumuutokset mahdollisia

Teams-linkki kahvitauoillemme löytyy täältä.

Apuvälinemessut Tampereella 9–11.11.2023

Apuvälinemessut järjestetään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 9–11.11.2023. Myös Heta-liitto on mukana, ja löydät edustajiamme osastolta 807 kaikkina messupäivinä. Olet lämpimästi tervetullut tervehtimään meitä!

Messuihin ja messuohjelmaan voit tutustua tarkemmin täällä.