Valtuuston syyskokous Tampereella

Heta-liiton valtuuston syyskokous ja samalla Hetan toisen valtuuston järjestäytymiskokous pidettiin lauantaina 3.12.2022 Tampereella.

Hetan jäsenet valitsivat syksyllä keskuudestaan uuden valtuuston, joka kokoontui ensimmäisen kerran Tampereella viime lauantaina. Tämä oli samalla myös Hetan ensimmäinen läsnäkokous pandemian alkamisen jälkeen. Kokouksessa mukana oli 13 äänioikeutettua valtuuston edustajaa.

Syyskokouksen henkilövalinnat

Syyskokouksessa tehtiin tärkeitä henkilövalintoja. Valtuusto valtuutti Maija Aatelon jatkamaan hallituksen puheenjohtajana, Jukka Sariolan valtuuston puheenjohtajana ja Kata Jaakkolan hallituksen jäsenenä. Valtuustovaaleissa eniten ääniä saanut Elina Lehtonen valittiin valtuuston varapuheenjohtajaksi.

Näin Elina kuvailee tunnelmiaan uuden tehtävän alkaessa:

”Lauantaina matkustin Tampereelle jännittyneissä tunnelmissa. Aiemmin syksyllä olleissa Heta-liiton valtuustovaaleissa sain yllätyksekseni suuren äänimäärän ja tulin valituksi valtuustoon, jonka myötä lähdin Scandic Stationiin syyskokoukseen. Mielessäni pyöri paljon ajatuksia, osaanko työskennellä valtuustossa ja olen täysin uusi tyyppi tässä porukassa. Lounaalla jo sain huomata, kuinka avoimia ja mukavia ihmisiä ympärilläni on.

Kokouksessa edettiin reipasta tahtia esityslistan asioita käsitellen ja jännitykseni oli aika iso, mutta onnekseni vieressäni istui henkilö, joka suorastaan otti minut siipiensä alle. Äänestystilanteet olivat jänniä, näin tämä homma menee! Valtuuston jäseniä valittiin erilaisiin tehtäviin, ja ilokseni minut valittiin varapuheenjohtajaksi. Wau!

Vaikka nyt tuntuukin hieman jännittävältä, osaanko hoitaa tehtäväni tarpeeksi hyvin, koen myös iloa minua kohtaan annetusta luottamuksesta. Kohtuullisen näkymätöntä sairautta sairastava minä olen ehtinyt kokemaan ja oppimaan monenlaista, ja haluan kantaa korteni kekoon vammaisten oikeuksien toteutumisesta henkilökohtaisen avun saralla.

Päivän päätteeksi valtuuston ja hallituksen puheenjohtajisto kukitettiin upeilla kukilla ja sain lähteä kotiin täynnä uutta tietoa sekä muistona mukavat kohtaamiset Hetalaisten kanssa. Tästä on hyvä jatkaa työtä valtuustossa, me kaikki ollaan tärkeiden asioiden äärellä!”

Toivotamme Elinan tervetulleeksi valtuuston puheenjohtajistoon ja samalla toivotamme kaikille luottamushenkilöillemme menestystä tehtävässään.

Jäsenmaksut ja toimintasuunnitelma

Kokouksessa päätettiin, että Hetan jäsenmaksujen suuruus säilyy ennallaan, eli myös vuonna 2023 Hetan jäsenmaksu on 75 € ja liittymismaksu 10 €.

Vuoden 2023 toimintasuunnitelmaan tehtiin jonkin verran muutoksia valtuuston toimesta, joten se ei ole vielä tässä vaiheessa julkaisuvalmiina.

Valtuuston puheenjohtaja Jukka Sariola, hallituksen puheenjohtaja Maija Aatelo ja valtuuston varapuheenjohtaja Elina Lehtonen