Työnantajakumppanien kahvitaukojen kevään teemakerrat

Kevään aikana on tulossa kolme teemallista kahvitaukoa, joissa keskustelua alustavat aiheiden asiantuntijat.

Työnantajakumppanien vertaistuellisille etäkahvitauoille on osallistunut tänäkin vuonna mukavasti henkilökohtaisten avustajien työnantajia ympäri Suomen. Kahvitaukoilijat ovat toivoneet, että välillä keskusteltaisiin tiettyyn teemaan liittyvistä asioista, ja teemakerrat ovatkin olleet suosituimpia kahvitaukoja.

Kaikki henkilökohtaisten avustajien työnantajat ovat tervetulleita kahvitauoillemme, joille ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Osallistumislinkit Teamsin kautta järjestettäville kahvitauoille löydät täältä.

Uusimman, tulossa olevan kahvitauon osallistumislinkki löytyy sivun yläosasta. Päivitämme osallistumislinkin sivulle viimeistään sinä päivänä, kun kyseinen kahvitauko pidetään.

Voimavarat ja jaksaminen nykyisessä maailmantilanteessa

Keskiviikkona 13.4. klo 16.00–17.30 keskustelemme voimavaroista ja jaksamisesta tämänhetkisessä maailmantilanteessa. Toivomme, että tässä tapaamisessa kaikki pitävät kamerat auki.

Keskustelua vetää ratkaisukeskeinen terapeutti ja työnohjaaja Outi Kainunkangas.

– Keskiviikkona on tarjolla lämpöä ja toiveikkuutta tuova keskusteluhetki, jossa on mahdollisuus jakaa omia ajatuksiaan niin halutessaan ja saada positiivisia ajatuksia haastavassa tilanteessa. Treenataan yhdessä mielen joustavuutta, kuvailee Outi.

Näkökulmia henkilökohtaisen avustajan työnantajana toimimisen haasteisiin

Keskiviikkona 20.4. klo 16.00–17.30 kahvitauolla pohdimme, miksi väärin viikatut lakanat, väärässä järjestyksessä täytetty voileipä tai jokin muu yhtä turhanpäiväinen asia voi aiheuttaa niin suuria tunteita. Miten muuttaa turhautuminen voimavaraksi arjessa? Keskustelua alustaa ratkaisukeskeinen terapeutti ja työnohjaaja Outi Kainunkangas.

Kahvitauolla on siis tarjolla uusia näkökulmia työnantajana toimimiseen. Näistä asioista on mukava keskustella samanhenkisessä porukassa – jokainen kahvitaukoilija varmasti tietää, millaisia arjen tilanteita avustajan kanssa kohdataan.

Nappaa aika kalenteriisi ja klikkaa itsesi mukaan kahvitauolle!

Päivitämme osallistumislinkin tänne sivulle viimeistään 20.4.

Matkustaminen henkilökohtaisen avustajan kanssa

Maanantaina 2.5. klo 16.00–17.30 kahvitauon teemana on matkustaminen avustajan kanssa. Aiheesta omia kokemuksiaan kertomassa sekä keskustelua alustamassa on esteettömän matkailun asiantuntija Sanna Kalmari.

Sannaan pääset tutustumaan etukäteen hänen Palmuasema-bloginsa kautta.

Sannalla on paljon kokemusta avustajien kanssa matkustamisesta kotimaanmatkailusta aina maailmanympärimatkaan saakka. Nyt on siis oiva tilaisuus tulla keskustelemaan ja kyselemään siitä, millaisia asioita kannattaa matkajärjestelyissä huomioida, jotta pääsee nauttimaan mahdollisimman onnistuneesta reissusta.

Näitä teemallisia työnantajakumppaneiden kahvitaukoja ei kannata jättää välistä! Laita siis ajankohdat muistiin ja tule mukaan keskustelemaan mielenkiintoisten aiheista. Tervetuloa!

Kaksi kättä, jotka pitävät kiinni sydämestä