Toimiston jouluterveiset

Kulunut vuosi 2021 on ollut Hetan historian ensimmäinen valtuustomallin normaali (tosin pandemiaoloissa kulunut) vuosi ja valtuuston toinen toimintavuosi. Marraskuun lopulla pidetty syyskokous oli viimeinen tämän valtuuston syyskokous. Alle vuoden päästä uusi valtuusto järjestäytyy, joten ensi vuodelle on siis tiedossa jälleen hetalaisten omat vaalit. Postin lakko sotki Hetan historian ensimmäistä valtuustovaaliäänestystä ikävästi. Toivottavasti ensi vuonna saamme järjestää vaalin suunnitellussa aikataulussa ilman häiriötekijöitä.

Kulunut vuosi 2021 on ollut strategian 2021–27 ensimmäinen toteutusvuosi, ja strategiasuunnitelmaa on vuoden mittaan tarkasteltu useaan kertaan. Siinä missä viime syksy meni strategiatyön pyörteissä, tämä syksy on kulunut osaltani mm. sääntömuutosten (ison sääntömuutoksen hienosäätö) ja hallintosäännön ja vaalijärjestyksen päivittämisen parissa.

Sääntöjen ja hallintosäännön päivityksiä valmistellut työryhmä kokoontui syksyn aikana yhteensä 7 kertaa ja työskenteli tiiviisti myös kokousten välillä Teamsin välityksellä. Työryhmätyössä pääsin tutustumaan samalla vähän paremmin myös Kataan (hallituksen jäsen) ja Tiinaan (valtuuston varapuheenjohtaja). Olen valtavan kiitollinen siitä, että meillä on näin aktiivinen ja hallitus ja valtuuston puheenjohtajisto. Miten paljon osaamista joukossamme onkaan. Sääntömuutokset tulevat voimaan, kun Patentti- ja rekisterihallitus on ne hyväksynyt. Kerromme siis niistä lisää alkuvuonna.

Syyskokous toi muutamia muutoksia hallituksen kokoonpanoon, kun hallitukseen valittiin uusia jäseniä eronneiden ja erovuoroisten tilalle. Hallituksesta takaisin valtuustoon siirtyneelle Marjalle toivotamme hyvää jatkoa. On ollut ilo tutustua. Kiitos kun jaoit osaamistasi ja mittavaa kokemustasi Hetan käyttöön hallituksessa. Panin myös merkille, että olet aina muistanut antaa kiitosta ja kehuja, kun niille on ollut aihetta. Asia, mikä liian helposti kiireen ja muun tohinan keskellä meinaa unohtua.

Syksyyn on mahtunut myös ilahduttavia uusia tutustumisia. Marja ja Anniina ovat solahtaneet luontevasti osaksi työntekijäyhteisöämme. He ovat jo osoittaneet monella tavalla täydentävänsä meidän muiden osaamista. Lämpimästi tervetuloa mukaan myös uudet hallituksen jäsenet Lassi ja Markku!

Kiitos tästä vuodesta! Nyt alkaa olla aika rauhoittua hetkeksi joulun viettoon ja suunnata katseet kohti ensi vuotta. Maailma ei tullut tänäkään vuonna valmiiksi, joten tekemistä riittää!

Hetan joulun ja vuodenvaihteen aikatauluista löydät tietoa täältä.

Rauhallista joulunaikaa toivottaen
Essi Lautala
hallintopäällikkö, Heta-liitto

Kultaisia joulupalloja ja hopeisia paketteja sekä teksti: Kiitos kuluneesta vuodesta ja rauhallista joulua!