TES-neuvottelut jatkuivat Helsingissä

Perjantaina 10.3. Heta-liitolla oli kaksi tärkeää tapaamista Helsingissä.

Aamupäivällä Hetan juristit Elisa Weckman ja Maria Jokela sekä puheenjohtaja Maija Aatelo tapasivat Hyvinvointialueyhtiö Hyvilin sekä KT:n eli Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajien edustajat.

Parin tunnin mittainen tapaaminen sisälsi vilkasta keskustelua uudesta vammaispalvelulaista. Keskustelua käytiin muun muassa vammaissopimuksen merkityksestä sekä uuden lain soveltamisesta. Uusi laki tulee voimaan 1.10.2023, ja on tärkeää käydä keskusteluja sekä tehdä yhteistyötä, jotta lakia voidaan toteuttaa parhaalla mahdollisella tavalla.

Iltapäivällä siirryttiin JHL-talolle, jossa jatkettiin TES-neuvotteluita. Heta-liittoa edustivat Maija Aatelo, Markku Salminen ja Maria Jokela. TES-neuvotteluissa käydään tällä hetkellä läpi molempien neuvotteluosapuolten tavoitteita työehtosopimuksen tekstimuutoksiksi. Käsittelyssä on isoja kokonaisuuksia, mutta keskusteluja käydään hyvässä hengessä. Neuvottelut jatkuvat ennalta sovitun aikataulun mukaisesti ensi viikolla.

Ensi viikon torstaina 23.3. klo 14.30–16.00 järjestetään Hetan ja JHL:n yhteinen, maksuton webinaari, jossa käsitellään vammaispalvelulakia.

Lue lisää täältä ja ilmoittaudu mukaan.