TES-neuvotteluissa käsittelyssä tekstitavoitteet

Heta-liitto ja JHL ovat esittäneet toisilleen tavoitteensa uuden työehtosopimuksen sisällöstä.

Neuvotteluosapuolet keskustelivat tekstitavoitteista ja tulevien neuvottelutapaamisten pääteemoista torstaina iltapäivällä. Keskusteluissa käsiteltiin myös juuri hyväksyttyä vammaispalvelulakia sekä sitä, miten lainsäädännön uudistuminen vaikuttaa työehtosopimuksen sisältöön.

Työehtosopimusneuvottelujen tueksi Heta-liitto ja JHL ovat lähettäneet hyvinvointialueille kyselyn henkilökohtaisten avustajien palkoista. Kyselyyn saatavia vastauksia voidaan hyödyntää TES-neuvotteluissa, ja niistä on myös muuta apua liittojen toteuttamassa neuvonnassa. Neuvotteluosapuolet tekevät tilastoyhteistyötä myös Oima Oy:n kanssa.

Vaikka työehtosopimusneuvottelut ovat käynnissä, Heta-liiton ja JHL:n yhdessä toteuttama webinaarisarja henkilökohtaisen avun hyvistä käytännöistä jatkuu, ja seuraava webinaari järjestetään 23.3.

TES-neuvottelut jatkuvat ensi viikolla lähitapaamisella Helsingissä. Nykyinen työehtosopimus on voimassa huhtikuun loppuun asti.