Omaa polkua etsimässä

Mun nimi on Anniina, ja olen 24-vuotias. Mä oon Heta-liitossa järjestölähettiläänä. Alkukesästä bongasin työilmoituksen tästä paikasta, ja työn toimenkuva vaikutti kiinnostavalta. Mun vahvinta alaa on juuri kaikki sosiaalisen median jutut sekä videohommat. Videohommissa kuitenkin koen, että koko ajan opin lisää mm. editoinnista ja käsikirjoittamisesta.

Mä oon valmistunut ylioppilaaksi Forssan yhteislyseosta vuonna 2016, ja sen jälkeen oon vähän niin kuin etsinyt itseäni, että mikä voisi olla se oma juttu ja työ. Lukion jälkeen oon mm. opiskellut yliopistotasolla japanin kieltä ja kulttuuria sekä kokeillut merkonomin opintoja taloushallinnon puolelta. Kuitenkin japanin opinnot lopulta keskeytyivät opiskelupaikan syrjäisen sijainnin vuoksi (Vaasa) näin etelästä katsottuna, ja taloushallinnon opinnot eivät napanneet numeroiden pyörittelyiden takia, koska olen aina ollut melko huono matematiikassa.

Mua on lukiosta asti kiinnostanut matkailu, joten päätinkin sitten vuonna 2020 hakea opiskelupaikkaa Rasekosta matkailualan opintoihin, ja pääsin opiskelemaan. Valitettavasti tämä korona-aika on näkynyt varsinkin matkailualalla, ja en ole vielä päässyt opinnoista valmistumaan, kun työssäoppimispaikkaa ei ole löytynyt. Siksipä työpesti Heta-liitosta osui juuri sopivaan ajankohtaan, ja pystyn työsuhteen jälkeen jatkamaan opintoni loppuun.

Vapaa-ajallani tykkään tehdä vähän kaikenlaista, ei ole vain yhtä säännöllistä harrastusta. Tykkään esimerkiksi käsitöistä, somejuttujen tekemisestä mm. omaan Instagramiin ja välillä YouTubeen. Soitan välillä kalimbaa, joka on eräänlainen pieni soitin, jota soitetaan käyttäen peukaloita. Myös japanin kielen opiskelu on melko isossa osassa elämässäni. Matkustelua rakastan paljon, ja nyt korona-aikaan sitä on kaivannut entistä enemmän. Omat matkani tosin suuntautuvat lähinnä Japaniin, josta on tullut itselleni tässä nyt 12 vuotta kestäneen japanilaisen musan fanituksen myötä erittäin rakas maa, jonne kaipaa aina vain uudestaan.

Olen kaiken kaikkiaan erittäin odottavaisin mielin, mitä tämä työskentely Heta-liitossa voi poikia, ja miten pääsen kehittämään itseäni eteenpäin. Ja pikkuhiljaa taitaa sekin valjeta, millaista työtä haluan myös tulevaisuudessa tehdä. Ehkäpä yrittäjyys voisi olla se mun juttu tulevaisuudessa.

Anniina Lehtinen

Instagram: @pienisuurielama

YouTube: Pieni suuri elämä

TikTok: @pienisuurielama

Hetan järjestölähettiläs Anniina Lehtinen seisoo parvekkeella.