Kantelu Vantaasta esillä kaupunginvaltuuston kokouksessa

Heta-liitto teki elokuussa 2019 kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle Vantaan kaupungin epäkohdista henkilökohtaisen avun järjestämisessä. Asia on Vantaan kaupunginvaltuuston kokouksessa esillä torstaina 12.12.2019.

Vantaan kaupunginvaltuuston Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtaja Antero Eerola on tehnyt kirjallisen valtuustokyselyn Vantaan virkamiesjohdolle Heta-liiton kantelusta. Eerola on pyytänyt virkamiesjohtoa kertomaan, mihin toimenpiteisiin Vantaan kaupunki aikoo ryhtyä, jotta Heta-liiton kantelussa esiin tuodut epäkohdat korjataan.

Heta-liiton kantelua ja Eerolan valtuustokyselyä käsitellään Vantaan kaupunginvaltuuston kyselytunnilla torstaina 12.12.2019. Kaupunginvaltuuston niin sanottu infokokous alkaa klo 17 ja päättyy noin klo 19. Kyselytunti on todennäköisesti lähempänä kokouksen loppua.

Täyttä varmuutta ei ole, kuinka paljon Vantaan kaupunginvaltuusto ehtii käydä kantelusta ja epäkohtien korjaamisesta kyselytunnilla keskustelua. Kokousta voi seurata osoitteessa www.vantaakanava.fi.

Tästä linkistä voit tutustua Heta-liiton kanteluun.

Päivitetty 13.12.2019:

Vantaan valtuusto ei aikataulusyistä pitänyt kyselytuntia lainkaan 12.12. Näin ollen myöskään kantelua koskevaa valtuustokyselyäkään ei käsitelty.