Hetan hallitukseen valitaan puheenjohtaja ja vähintään yksi jäsen – asetu ehdolle!

Hetalainen, tule mukaan vaikuttamaan!

Heta-liiton valtuuston syyskokous järjestetään Scandic Tampere Station -hotellissa lauantaina 3.12.2022, jolloin valtuusto valitsee uusia jäseniä hallitukseen erovuorossa olevien tilalle.

Kokouksessa päätetään hallituksen jäsenten määrä seuraavalle kolmelle vuodelle ja valitaan hallituksen puheenjohtaja sekä vähintään yksi varsinainen jäsen. Uudet jäsenet valitaan tehtävään kolmeksi vuodeksi.

Millaisia tehtäviä Hetan hallituksella on?

Hallituksen tehtävänä on muun muassa edustaa liittoa ja hoitaa sen operatiivisia asioita. Hallitus vastaa toimintasuunnitelman toteuttamisesta ja huolehtii valtuuston päätösten toimeenpanosta. Se vastaa työehtosopimusneuvotteluista ja valvoo sopimuksen noudattamista. Hallitus hyväksyy Hetan uudet jäsenet ja palkkaa työntekijät. Lisäksi hallitus vastaa vaikuttamistyöstä ja edustaa Hetaa erilaisissa tilaisuuksissa ja työryhmissä.

Hallituksen kokouksia on keskimäärin kerran kuussa, ja ne pidetään pääsääntöisesti Teams-etäkokouksina. Mahdolliset matkakulut korvataan lähtökohtaisesti julkisen liikenteen taksojen mukaan. Hallituksen kokouksista maksetaan kokouspalkkio. Hallituksen jäsenten kokouspalkkio on vuonna 2022 ollut 60 euroa/kokous ja puheenjohtajan palkkio 120 euroa/kokous. Vuoden 2023 kokouspalkkiot päätetään syyskokouksessa.

Hallitukseen ovat vuonna 2022 kuuluneet:

puheenjohtaja Maija Aatelo (2021–2022)

varapuheenjohtaja Venla Räty (2021–2023)

hallituksen jäsen Kata Jaakkola (2021–2022)

hallituksen jäsen Lassi Murto (2022–2023)

hallituksen jäsen Markku Salminen (2022–2024)

hallituksen jäsen Terhi Toikkanen (2022–2024).

Kuinka asettua ehdolle hallitukseen?

Ehdokkaaksi voivat asettua Hetan varsinaiset jäsenet viimeistään keskiviikkona 23.11.2022. Näin ehdimme toimittaa ehdokasesittelyt riittävän ajoissa valtuustolle ennen valtuuston kokousta

Asetu ehdolle täyttämällätämä ehdokasasettelulomake.

Lomakkeen kohdat 1–4 ovat pakollisia. Kysymyksissä 5–7 voit halutessasi esitellä itsesi tarkemmin, mutta näihin kysymyksiin vastaaminen on vapaaehtoista. Kannattaa kuitenkin muistaa, että mahdollisimman kattavat vastaukset auttavat valtuustoa tutustumaan ehdokkaisiin ja tekemään parhaan mahdollisen päätöksen.

Miksi asettua ehdolle Hetan hallitukseen?

Heta-liiton hallituksen jäsenyys tarjoaa arvokasta kokemusta luottamustehtävistä, kehittää edustus- ja esiintymisvalmiutta ja on oiva lisä ansioluettelossa. Hallituksen jäsenenä pääsee syventymään henkilökohtaisen avustajan työnantajana toimimiseen.

Toivomme innostuneita ja sitoutuneita jäseniä hallitukseemme. Näin voimme kehittää Hetan toimintaa palvelemaan jäseniämme entistäkin paremmin.

Lisätietoja voit kysyä Hetan puheenjohtajalta.

Maija Aatelo (parhaiten tavoitettavissa klo 15–19)
maija.aatelo@heta-liitto.fi