Heta-liitto mukana Apuväline-messuilla

Heta keräsi Apuväline-messuilla ajatuksia ja kokemuksia henkilökohtaisesta avusta.

Heta-liitto oli mukana Tampereella 7. – 9.11. järjestettävillä Apuväline-messuilla. Messuilla oli yhteensä yli 200 näytteilleasettajaa ja 12 000 kävijää. Myös Hetan osastolla oli vipinää ja vilskettä!

Heta keräsi osastolla messuvieraiden ajatuksia henkilökohtaisesta avusta. Monessa ajatuksessa kuului henkilökohtaisen avun käyttäjän kokemus siitä, että oman näköinen ja itsenäinen elämä ei olisi mahdollista ilman henkilökohtaista apua.

Tässä muutamia messuvieraiden vastauksia kysymykseen mitä henkilökohtainen apu sinulle merkitsee.

• osallisuutta
  • itsemääräämisoikeutta
  • turvallisuutta
  • vapautta olla oma itsensä
  • itsenäisyyttä
  • arjessa selviytymistä
  • yhdenvertaisia mahdollisuuksia
  • riippumattomuutta
  • itsenäistä elämää
  • seikkailuja

Kuvassa on Hetan messuosaston seinässä oleva juliste, jossa kysytään mitä henkilökohtainen apu sinulle merkitsee. Julisteen ympärillä on eri värisiä muistilappuja, joille messuvieraat ovat kirjoittaneet ajatuksiaan henkilökohtaisesta avusta. Kuva on sen verran kaukaa otettu, että muistilappuja ei kaikkia pysty lukemaan.