Heta-ilta Seinäjoella

Heta-Liitto järjesti torstaina 11.4. iltatilaisuuden Pohjanmaan alueen jäsenistölleen.

Heta-iltaan saapui noin 20 henkilön joukko kuulemaan ja keskustelemaan henkilökohtaisen avun työnantajuudesta. Heta-Liiton varapuheenjohtaja Elina Nieminen avasi tilaisuuden ja kertoi vammaispalvelulakihankkeen etenemisestä eduskunnassa. Kuulijoita kiinnosti, mitä hankkeen nyt sote-lopputuloksen myötä käy. Nieminen totesi, että koska esitys toisi huomattavia parannuksia nykytilaan, olisi se tärkeää saada etenemään.

Luottamushenkilön puheenvuoron jälkeen Heta-Liiton lakimies Iida Villman puhui työsuhteen päättämisestä. Kuulijoiden kanssa käytiin vuoropuhelun periaatteella läpi päättämiseen liittyvät termit ja käsiteltiin hankalia päättämistilanteita. Tilaisuudessa esiin nousivat myös mm. sijaisen hankkimisen hankaluuteen ja eri järjestämistapoihin liittyvät kysymykset.

Kuvassa näkyy Heta-Liiton Elina ja Iida puhumassa yleisölle, joka näkyy selin.

Perjantaina 12.4. oli vuorossa henkilökohtaisen avun päivä Rytmikorjaamolla. Paikalle oli kokoontunut runsaasti henkilökohtaisen avun käyttäjiä, henkilökohtaisia avustajia, avun parissa työskenteleviä ja muuten vain aiheesta kiinnostuneita henkilöitä.

Heta-Liiton pöydän ympärillä kävivät työnantajuudesta kiinnostuneet henkilöt hankkimassa lisätietoa, tutustuivat Hetan toimintaan sekä jäsenyyden tuomiin etuihin.

Heta-Liitto ja JHL pitivät yhteisen puheenvuoron työehtosopimukseen tulleista palkkamuutoksista.

Lämmin kiitos kaikille osallistujille ja Seinäjoen iloiselle porukalle, tavataan taas!

Kuvassa on JHL:n toimihenkilö ja Heta-Liiton toimihenkilö lavalla puhumassa palkkaryhmistä.