Henkilökohtaisen avun paraati 11.6.2019

Henkilökohtaiset avustajat ja henkilökohtaisen avun käyttäjät kannatusjoukkoineen kerääntyvät kesäkuun alussa juhlistamaan tänä vuonna 10 vuotta täyttävää henkilökohtaista apua ja näyttämään, mikä voima avussa piilee.

Henkilökohtaisen avun paraatin logoHenkilökohtainen apu on monelle vammansa vuoksi apua tarvitsevalle ensisijainen itsemääräämisoikeuden ja itsenäisen elämän perusta. Se toteuttaa oikeutta vapauteen ja turvaa päivittäiset toimet, mutta se on paljon muutakin. Henkilökohtainen apu avaa oven maailmaan: se mahdollistaa opiskelun ja työelämän, harrastukset ja ihmissuhteet – ylipäänsä kuulumisen yhteisöön ja yhteiskuntaan.

Henkilökohtaiset avustajat tekevät tärkeää työtä sydämellä ja ajatuksella. He mahdollistavat sitoutumisellaan ja osaamisellaan vammaisen ihmisen itsenäisen elämän. Henkilökohtaisten avustajien työ saattaa olla usein ulkopuolisille huomaamatonta, vaikka avun saajalle se onkin kaiken toiminnan avain.

Henkilökohtaisen avun kentän erilaiset toimijat haluavat näyttää kaikille, mistä meidät on tehty: elinvoimasta ja ylpeydestä! Kokoonnumme yhteen ja kutsumme kaikki muutkin mukaan ensimmäiseen henkilökohtaisen avun juhlakulkueeseen. Näytetään, että me olemme ja me toimimme!

Henkilökohtaisen avun paraati järjestetään 11.6.2019. Tapaamme Helsingin Kampin Narinkkatorilla klo 14 ja sieltä marssimme kulkueena eduskuntatalolle.

Tapahtumassa on nollatoleranssi rasismille, syrjinnälle, vihapuheelle, väkivallalle ja kaikenlaiselle kiusaamiselle.

Lisätietoja Henkilökohtaisen avun paraatista löydät paraatin Facebook-sivulta!

Tapahtuman järjestävät:
Assistentti.info
Heta – Henkilökohtaisten Avustajien Työnantajien Liitto ry
Helsingin Invalidien Yhdistys ry
Invalidiliitto ry
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry
Kehitysvammaisten Palvelusäätiö sr
Näkövammaisten liitto ry