Henkilökohtaisen avun paraati 11.6.2019

Kesäkuussa 2019 järjestetään Suomessa ensimmäistä kertaa koskaan Henkilökohtaisen avun paraati!

Henkilökohtaisen avun paraatin logoHenkilökohtainen apu on monelle vammansa vuoksi tukea tarvitsevalle ensisijainen itsemääräämisoikeuden ja itsenäisen elämän perusta. Henkilökohtainen apu toteuttaa oikeutta vapauteen ja turvaa päivittäiset toimet, mutta se on paljon muutakin. Henkilökohtainen apu avaa oven maailmaan: se mahdollistaa opiskelun ja työelämän, harrastukset ja ihmissuhteet – ylipäänsä kuulumisen yhteisöön ja yhteiskuntaan.

Henkilökohtaiset avustajat tekevät tärkeää työtä sydämellä ja ajatuksella. He mahdollistavat sitoutumisellaan ja osaamisellaan vammaisen ihmisen itsenäisen elämän.

Tänä kesänä ensimmäistä kertaa Suomessa henkilökohtaisen avun käyttäjät, henkilökohtaiset avustajat ja kaikki muut innokkaat kokoontuvat yhteen osoittamaan, mistä meidät on tehty: elinvoimasta ja ylpeydestä!

Henkilökohtaisen avun paraati järjestetään 11.6.2019 klo 14.00 alkaen. Tapaamme Helsingin Kampin Narinkkatorilla klo 14 ja sieltä marssimme kulkueena eduskuntatalolle

Tapahtumassa on nollatoleranssi rasismille, syrjinnälle, vihapuheelle, väkivallalle ja kaikenlaiselle kiusaamiselle.

Seuraa Henkilökohtaisen avun paraatin sivua Facebookissa! Tapahtumasta julkistetaan pian tarkempia tietoja.

Tapahtuman järjestävät:
Assistentti.info
Heta – Henkilökohtaisten Avustajien Työnantajien Liitto ry
Helsingin Invalidien Yhdistys ry
Invalidiliitto ry
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry
Kehitysvammaisten Palvelusäätiö
Näkövammaisten liitto ry