Hallitusohjelma antaa myönteisen kuvan asioiden etenemisestä

Heta-Liitto on tyytyväinen hallitusohjelman kirjaukseen vammaispalvelulain edistämisestä.

Heta-Liitossa on luettu tällä viikolla julkaistua hallitusohjelmaa positiivisin mielin. Hallitusohjelman perusteella vammaispalvelulain uudistus etenee ja siinä tullaan ottamaan aiempaa paremmin huomioon vammaisten ihmisten yksilölliset tarpeet:

”Oikea-aikaisuus ja yksilölliset palvelutarpeet ovat haasteita vammaispalveluissa. Vammaisten ihmisten yksilöllisten tarpeiden parempi huomioon ottaminen toteutetaan osana vammaispalvelulain uudistusta.”

– Meillä on nyt erittäin vahva luotto siihen, että vammaispalvelulain uudistus saadaan vihdoin maaliin ja että se tosiasiassa tulee parantamaan oikeiden palveluiden löytymistä kaikille tukea tarvitseville. Tarjoamme hallitukselle asiantuntemustamme ja teemme mielellämme yhteistyötä, jotta voidaan varmistua henkilökohtaisen avun säilymisestä ja vammaisten ihmisten yhdenvertaisten palveluiden toteutumisesta siten kuin YK:n vammaisyleissopimuksessa todetaan, Heta-Liiton varapuheenjohtaja Elina Nieminen summaa.

Heta-Liitto odottaa kiinnostuneena ministerien nimeämistä. Olemme aktiivisesti myös jatkossa mukana henkilökohtaisen avun ja vammaispalvelulain kehittämisessä.