Hetaan valitaan uusia hallituksen jäseniä: asetu ehdolle!

Nyt etsitään hetalaisia mukaan vaikuttamaan! Marraskuun lopussa valitaan uusia jäseniä Hetan hallitukseen.

Hetan valtuuston syyskokous järjestetään sunnuntaina 21.11.2021, jolloin valtuusto valitsee uusia jäseniä hallitukseen erovuorossa olevien tilalle. Uudet jäsenet valitaan tehtävään kolmeksi vuodeksi.

Millaisia tehtäviä Hetan hallituksella on?

Hallituksen tehtävänä on muun muassa edustaa liittoa ja hoitaa sen operatiivisia asioita. Hallitus vastaa esimerkiksi toimintasuunnitelman toteuttamisesta ja huolehtii valtuuston päätösten toimeenpanosta. Se osallistuu työehtosopimusneuvotteluihin ja valvoo sopimuksen noudattamista. Hallitus hyväksyy Hetan uudet jäsenet, palkkaa työntekijät sekä sopii työsuhteiden ehdoista. Lisäksi hallitus vastaa vaikuttamistyöstä ja edustaa Hetaa erilaisissa tilaisuuksissa ja työryhmissä.

Hallituksen kokouksia on keskimäärin kerran kuussa, ja ne pidetään pääsääntöisesti Microsoft Teams -etäkokouksina. Mahdolliset matkakulut korvataan lähtökohtaisesti julkisen liikenteen taksojen mukaan. Hallituksen kokouksista maksetaan kokouspalkkio. Hallituksen jäsenten kokouspalkkio on vuonna 2021 ollut 60 euroa/kokous. Vuoden 2022 kokouspalkkiot päätetään syyskokouksessa.

Kuinka asettua ehdolle Hetan hallitukseen?

Ehdokkaaksi voivat asettua Hetan varsinaiset jäsenet. Myös erovuorossa olevat nykyiset hallituksen jäsenet voivat asettua ehdolle. Ilmoita ehdokkaaksi asettumisestasi viimeistään sunnuntaina 14.11.2021. Näin ehdimme toimittaa ehdokasesittelyt valtuuston jäsenille ja varajäsenille ennen valtuuston kokousta, ja heillä on riittävästi aikaa tutustua ehdokkaisiin.

Asetu ehdolle täyttämällä tämä ehdokasasettelulomake.

Lomakkeen kohdat 1–3 ovat pakollisia. Kysymyksissä 4–6  voit halutessasi esitellä itsesi tarkemmin, mutta näihin kysymyksiin vastaaminen on vapaaehtoista. Kannattaa kuitenkin muistaa, että mahdollisimman kattavat vastaukset auttavat valtuustoa tutustumaan ehdokkaisiin ja tekemään parhaan mahdollisen päätöksen. Tarkemmat ohjeet löydät ehdokasasettelulomakkeesta.

Vinkki! Luonnostele esittelysi esimerkiksi Wordilla ja kopioi se ehdokasasettelulomakkeeseen, kun olet valmis lähettämään sen.

Miksi asettua ehdolle?

Heta-liiton hallituksen jäsenyys tarjoaa arvokasta kokemusta luottamustehtävistä sekä kehittää edustus- ja esiintymisvalmiutta. Luottamustehtävä on myös oiva lisä ansioluettelossa. Hallituksen jäsenenä pääsee syventymään paremmin henkilökohtaisen avustajan työnantajana toimimiseen ja tutustuu uusiin ihmisiin.

Toivomme innostuneita ja sitoutuneita henkilökohtaisten avustajien työnantajia hallitukseemme. Näin voimme kehittää Hetan toimintaa palvelemaan jäseniämme entistäkin paremmin.

Mitä tapahtuu ehdolle asettumisen jälkeen?

Uudet hallituksen jäsenet valitaan valtuuston kokouksessa sunnuntaina 21.11.2021. Kokous pidetään etäyhteydellä Microsoft Teams -ohjelman kautta, alkaen kello 15. Kokoukseen on varattu aikaa noin kolme tuntia. Hallitukseen ehdolla olevia pyydetään osallistumaan valtuuston kokoukseen, jotta he voivat tarvittaessa vastata valtuuston esittämiin kysymyksiin. Linkki kokoukseen lähetetään ehdokkaille heidän ilmoittamaansa sähköpostiin.

Lisätietoja Hetan hallituksen tehtävistä voit kysyä Hetan puheenjohtajalta:
Maija Aatelo
maija.aatelo@heta-liitto.fi
puh. 050 512 1665

Lisätietoja valtuuston kokouksesta ja hallituksen valintamenettelystä voit kysyä Hetan valtuuston puheenjohtajalta:
Jukka Sariola
jukka.sariola@hengityslaitepotilaat.fi