Hetan palveluiden aukiolot kesällä 2024

Lue tästä uutisesta kesäkauden aukioloistamme toimiston, HetaHelpin, HetaTuen ja VertaisHetan osalta. HetaHelpiin voit varata soittoaikoja läpi kesän.

Vammaispalvelulain lausuntokierroksen tuloksena suuri määrä kriittisiä lausuntoja

Oikeuskansleri vaatii selvittämään, miten ehdotukset täyttäisivät YK:n vammaissopimuksen määräykset.

Heta-liitto VANEn vammaispoliittisessa kuulemisessa

Heta ehdotti selvityksen tekemistä itsenäisen elämän periaatteen toteutumisesta henkilökohtaisessa avussa.

Juhannus työehtosopimuksen näkökulmasta

Juhannukseen liittyy työsuhteen näkökulmasta käytäntöjä, jotka velvoittavat Hetan jäseniä.

Juristilive matkustamisesta ja työajoista

Heta järjestää jäsenilleen maksuttoman Juristiliven torstaina 30.5. klo 16.00–17.30.

Heta-liitto jätti lausunnon vammaispalvelulain soveltamisalan muutoksista

Hetan mukaan muutokset vaikeuttaisivat henkilökohtaisen avun ja muiden vammaispalveluiden saamista.