Lokakuu on VertaisHetan teemakuukausi

VertaisHeta on olemassa, ettei kenenkään tarvitse jäädä työnantajuutensa kanssa yksin.

Toimintamme on kaikille henkilökohtaisten avustajien työnantajille avointa. Lokakuussa vietetään VertaisHetan teemakuukautta, ja luvassa on muun muassa:

• VertaisKahveja teemakertoineen
  • VertaisKumppanuudesta yksilöllistä vertaistukea työnantajuuteen
  • VertaisHeta-visa
  • kokemuksia vertaistuesta.

Tervetuloa VertaisHetan matkaan!

VertaisKahvit kokoavat työnantajia yhteen ja mielenkiintoisten teemojen ääreen

VertaisKahvien merkeissä on mahdollista tavata viikoittain toisia työnantajia ja vertaistukikoordinaattorimme joko maanantaisin tai keskiviikkoisin. Juttelemme työnantajien kesken niistä työnantajuutta koskevista asioista, joita osallistujat tuovat keskusteluun. Lisäksi noin kerran kuussa VertaisKahveilla on teemakerta, jolloin syvennytään tiettyyn teemaan. Mukaan päästäksesi tarvitset vain toimivan nettiyhteyden.

VertaisKahveilla on keskiviikkona 9.10. klo 17.00–18.30 VertaisHeta tutuksi -teemakerta. Vertaistukikoordinaattori Marja kertoo, mitä VertaisHeta tarjoaa työnantajille ja kuinka pääset mukaan toimintaan. VertaisHetaan voit tutustua myös etukäteen nettisivuillamme.

Kannattaa napata talteen seuraavat loka-marraskuun VertaisKahvit:

Ke 9.10. klo 17.00–18.30 Teema: VertaisHeta tutuksi

Ke 16.10. klo 14.00–15.30

Ke 23.10. klo 11.30–13.00

Ma 28.10. klo 16.30–18.00

Ke 6.11. klo 17.00-18.30 Teema: Mielen joustavuus jaksamisen tukena ja oivallusten lähteenä. VertaisKahveilla on vieraana ratkaisukeskeinen terapeutti Outi Kainunkangas, jonka kanssa pääsemme yhdessä pohtimaan mielen joustavuutta.

Tästä linkistä näet VertaisKahvien aikataulut ja osallistumislinkit. Osallistumislinkki päivittyy sivuille aina seuraavaksi vuorossa olevan ajankohdan perään.

VertaisKumppanuutta toisen työnantajan kanssa

VertaisKumppanuus on kahdenkeskistä luottamuksellista kokemusten vaihtoa yhdessä koulutetun työnantajakumppanin kanssa. Työnantajakumppanin kanssa keskustellaan niistä työnantajan arkeen liittyvistä asioita, joihin kaipaat vertaisen tukea. Voitte olla yhteydessä esimerkiksi puhelimitse, sähköpostilla, kasvotusten tai vaikka sosiaalisen mediankin kautta.

VertaisKumppanuudessa pääset alkuun ottamalla yhteyttä VertaisHetaan tämän lomakkeen kautta.

VertaisKumppanuuden voit aloittaa myös Toivo-vertaistukisovelluksessa, jossa olemme mukana monien muiden järjestöjen tavoin. Toivosta löydät koulutettuja työnantajakumppaneitamme ja pääset vaihtamaan ajatuksia työnantajuudesta sinulle sopivaan aikaan. Toivoa voi käyttää joko selaimen kautta tai lataamalla sovelluksen maksutta App Storesta tai Google Playstä.

Lue lisää Toivosta tästä.

Osallistu VertaisHeta-visaan ja voita lahjakortti

Nyt on hyvä hetki tutustua VertaisHetaan vaikkapa nettisivujen kautta. Opit varmasti samalla monenlaista VertaisHetasta. Tietojasi pääset hyödyntämään piakkoin alkavassa VertaisHeta tutuksi -visassa. Ottamalla Heta-liiton seurantaan Facebookissa ja Instagramissa sekä seuraamalla sähköpostejamme huomaat varmasti, kun on VertaisHeta tutuksi -visan aika. Vastanneiden kesken arvomme S-ryhmän lahjakortin ja muita palkintoja.

Tervetuloa mukaan!

VertaisHeta näkyy monin tavoin Heta-liiton kanavissa tulevina viikkoina. Tervetuloa VertaisHetan matkaan, toimintamme on kaikille henkilökohtaisten avustajien työnantajille avointa. Sinun ei siis tarvitse olla Heta-liiton jäsen tullaksesi mukaan toimintaan. Toivottavasti VertaisHeta tulee sinulle tutuksi ja pääset jakamaan ajatuksia työnantajuudesta vertaisen kanssa.

VertaisHetan julkaisuja voi jakaa somessa ja vinkata tulevista VertaisHetan tapahtumista kaverille.