Webinaari ylityökokeilusta 24.6.

Järjestämme 24.6. klo 14-15 webinaarin Heta-tes:n mukaisesta ylityökokeilusta. Tule kuuntelemaan ja kysymään, miten ylityökokeilu voi tuoda joustoa henkilökohtaiseen apuun!

Keväällä 1.4.2020 tuli voimaan henkilökohtaisia avustajia koskevan valtakunnallisen työehtosopimuksen (1.2.2020 – 30.4.2021) mukainen mahdollisuus sopia ylityökorvauksesta poikkeamisesta. Tästä käytetään nimiä ylityökokeilu tai ylityöjärjestelmä.

Käytännössä ylityökokeilu tarkoittaa sitä, että työnantaja ja työntekijä voivat sopia, että työntekijä tekee tietyn määrän ylityötä ilman ylityökorvausta. Tällainen kokeilu otettiin työehtosopimukseen sen vuoksi, että joissakin työsuhteissa ylityön teettäminen on käytännön syistä tarpeen, mutta kunnat suhtautuvat usein lähtökohtaisesti kielteisesti ylityökorvausten maksamiseen. Joissakin tapauksissa myös työntekijät haluavat tehdä työtä yli säännöllisten työaikojen, joten halusimme lisätä sopimisen mahdollisuuksia.

Webinaarissa Hetan lakimiehet Laura ja Iida kertovat, miten voitte ottaa ylityöjärjestelmän käyttöön, ja vastaavat teidän kysymyksiinne ylityökokeilusta.

Pöydällä läppäri, kahvikuppi ja muistiinpanovälineet.

Ilmoittaudu webinaariin

Aika: 24.6.2020 klo 14-15
Paikka: Webinaari järjestetään verkossa Microsoft Teams -ohjelmalla. Saat ennen webinaaria sähköpostitse linkin, jota kautta pääset liittymään webinaariin. Microsoft Teams toimii parhaiten tietokoneella. Tule webinaaritilaan ajoissa, jotta voimme aloittaa heti klo 14.00!
Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu tällä lomakkeella 23.6. klo 12 mennessä. Jos et pysty ilmoittautumaan oheisella lomakkeella, voit ilmoittautua toimistomme asiakaspalvelun kautta: heta@heta-liitto.fi, puh. 02 4809 2400 arkisin klo 9-11.

Webinaari on maksuton ja avoin kaikille asiasta kiinnostuneille.

Lähetä kysymyksesi ennakkoon

Voit lähettää lakimiehillemme kysymyksiä ylityökokeilusta jo ennen webinaaria. He vastaavat kysymyksiin mahdollisuuksien mukaan webinaarin aikana. Kysymyksiä voi jättää nimettömänä tämän linkin kautta 22.6. asti.

Tallenne webinaarista