Hetalle valitaan uusi hallitus: asetu ehdolle!

Nyt etsitään aktiivisia hetalaisia! Hetalle valitaan elokuussa uusi hallitus sekä puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja. Tulisiko sinusta uusi puheenjohtaja? Tai haluatko hallitukseen vaikuttamaan?

Hetan hallitus on kokouksessaan kesäkuussa todennut, ettei hallitus ole enää toimintakykyinen ja päätynyt pyytämään valtuustolta eroa tehtävästään. Hetan valtuusto kokoontuu 12.8. valitsemaan uuden hallituksen loppukaudeksi 2020.

Kuvassa on monta tyhjää oranssia tuoliriviä, alakulmassa on kasvoton piirroshahmo, jonka yläpuolella on kysymysmerkki.

Mitä Hetan hallitus ja puheenjohtajisto tekevät?

Hallituksella on Hetassa hallinto- ja toimeenpanovalta: Hallitus mm. vastaa toimintasuunnitelman toteutuksesta ja huolehtii valtuuston päätösten toimeenpanosta. Se neuvottelee työehtosopimuksen ja valvoo sen noudattamista. Hallitus hyväksyy uudet jäsenet, palkkaa ja erottaa Hetan työntekijät sekä sopii työsuhteiden ehdoista. Lisäksi hallitus edustaa Heta-liittoa erilaisissa tilaisuuksissa ja työryhmissä.

Olemme koonneet erilliselle sivulle lisätietoa hallituksen ja puheenjohtajiston valinnasta ja tehtävistä: klikkaa tästä auki info puheenjohtajistoon ja hallitukseen pyrkiville.

Asetu ehdolle!

Nyt tarvitsemme aktiivisia ja innokkaita hetalaisia ympäri Suomea!

Toivomme, että hallituspaikasta, puheenjohtajan tai varapuheenjohtajan toimesta kiinnostuneet asettuvat ehdolle 31.7. mennessä. Näin voimme toimittaa ehdokasesittelyt valtuuston jäsenille ja varajäsenille jo ennen valtuuston kokousta, jotta hallitusvalinnan tekevillä valtuuston jäsenillä on riittävästi aikaa tutustua ehdokkaisiin ja muodostaa mielipiteensä hallituksen hyvästä kokoonpanosta.

Ehdolle asetutaan täyttämällä ehdokasasettelulomake. Lomakkeen kysymykset 1-5 ovat pakollisia. Kysymyksissä 6-8 ehdokas voi kertoa itsestään lisätietoja, jotka toimitetaan valtuuston jäsenille ja varajäsenille. Kysymyksiin 6-8 vastaaminen on vapaaehtoista, mutta vastaaminen auttaa valtuustoa tekemään hyvän päätöksen. Tarkemmat ohjeet ehdokasesittelyn kirjoittamisesta ovat ehdokasasettelulomakkeessa. Voit käydä tutustumassa ohjeisiin, luonnostella esittelysi vaikka Wordilla etukäteen ja kopioida sen ehdokasasettelulomakkeeseen sitten, kun olet valmis lähettämään sen.

Hetan hallitukseen tai puheenjohtajistoon voivat hakea Hetan varsinaiset jäsenet. 31.7. jälkeen toimitettuja ehdokkaaksi ilmoittautumisia ei välttämättä ehditä toimittaa valtuustolle ennen 12.8. pidettävää kokousta.

Asetu ehdolle täyttämällä tämä ehdokasasettelulomake.

Jos et voi käyttää Webropol-kyselyä esim. apuvälineen käytön vuoksi, täytä ehdokasasettelulomake rtf-tiedostona ja toimita se sähköpostin liitteenä Hetan viestinnän ja kehittämisen asiantuntijalle osoitteeseen katja.santalahti@heta-liitto.fi.

Ehdolle asettumisen jälkeen

Uusi puheenjohtajisto ja hallitus valitaan valtuuston kokouksessa 12.8. klo 18.00-20.30 (päättymisaika on arvio). Kokous pidetään etäyhteydellä Microsoft Teams ohjelmalla. Hallitusehdokkaita pyydetään osallistumaan valtuuston kokoukseen. Linkki kokoukseen lähetetään ehdokkaille elokuussa.

Riippuen ehdokkaiden lukumäärästä ehdokkaille pyritään järjestämään mahdollisuus lyhyeen esittäytymiseen valtuuston jäsenille. Kokoukseen osallistuminen on tarpeen myös sen vuoksi, että valtuuston jäsenet voivat tarvittaessa kysyä ehdokkailta tarkentavia kysymyksiä.

Lisätietoja

Lisätietoja Hetan hallituksen ja puheenjohtajiston tehtävistä voit kysyä Hetan nykyiseltä puheenjohtajalta:
Erja Pentti
erja.pentti@heta-liitto.fi
puh. 050 497 2650 (Jätäthän viestin, jos Erja ei pysty vastaamaan, kun soitat!)

Lisätietoja valtuuston kokouksesta ja hallituksen valintamenettelystä voit kysyä Hetan valtuuston puheenjohtajalta:
Jukka Sariola
jukka.sariola@hengityslaitepotilaat.fi